FANDOM

81H+-Dr5cmL

Okładka angielskiego zbiorczego tomu light novel Strawberry Panic.

Strawberry Panic to light novel autorstwa Kimino Sakurako z ilustracjami autorstwa Takuminamuchi; opowiadająca o dziejach dziewcząt uczęszczających do katolickiego zespołu 3 szkół, które znajdują się na Wzgórzu Astraea. Jest to oryginalna wersja tejże historii, na podstawie której wydana została manga, anime oraz powieść wizualna w formie gry na konsolę PS2.

Opis Historii Edytuj

Nowa uczennica Aoi Nagisa, przenosi się do dziewczęcej szkoły katolickiej St. Miator, która oferuje jej szansę na nowy początek i sposób na zdefiniowanie samej siebie. Jednakże, te szlachetne zamiary to tylko pozory, gdyż uwagę nowej dziewczyny przykuwa honorowa uczennica Hanazono Shizuma, której bosko porcelanowo biała skóra i niesamowicie piękne spojrzenie zostawia Nagisę bez słowa. Początkowo jest to niedojrzałe zauroczenie, ale naiwna Nagisa nie jest świadoma, że Shizuma jest seryjną łamaczką serc, która niespodziewanie skupiła się na Nagisię.

Czy Nagisa skończy jako kolejny okaz w kolekcji kochanek Shizumy, czy też los ma inne plany dla nowej pary?

Różnice między powieścią i anime Edytuj

  • W powieści Kaori Sakuragi nie była Étoile. Drugą Étoile była jedna ze znajomych Shizumy, której wątek nie został rozwinięty, gdyż nie wprowadził by nic poważnego do historii.
  • W powieści Kaname i Momomi nie spiskowały przeciwko Amane i Hikari. Nie posiadały również seksualnej relacji jak było to ukazane w anime. Ich rola ogranicza się jedynie do bycia częścią samorządu uczniowskiego, jak i również do tego, iż początkowo Kaname chciała wystartować w wyborach Étoile razem z Amane.
  • Podobnie jak w anime, Hikari i Amane wystartowały w wyborach na Étoile. W anime nie ukazane zostały konkurencje jakie muszą stoczyć między sobą kandydatki. Jedną z nich był Faceless Devil (pl. Diabeł Bez Twarzy) - konkurencja ta polegała na tym, iż kandydatki nie mogły się ze sobą widywać przez określony czas, najczęściej kilku tygodni. Amane i Hikari złamały zasady owej konkurencji spotykając się w tajemnicy ze sobą. Pod koniec zostały jednak przywrócone do wyborów.